Musical.ly 
OnLane was een Social Studio, op 1 april 2018 is de naam van OnLane veranderd in MediaLane. Samen met andere Musical.ly creators uit Nederland genereerde wij elke maand meer dan 80 miljoen views op verschillende social media platformen die Medialane beheerde. Bij Onlane heb ik van 2016 tot 2017 een contract gehad. Musical.ly, wat tegenwoordig Tik Tok is, was in toen een platform waar je een jonge doelgroep kon bereiken. Zelf heb ik over de jaren heen een platform weten te maken van op het hoogtepunt 500.000 volgers. Ik heb op 13/14 jarige leeftijd Musical.ly ontdekt en begon voor de leuk video’s te maken met vriendinnen. Dit groeide al snel uit tot iets groters dus. In mijn 5 jaar op de app heb ik diverse video’s gemaakt die variëren tussen dans, comedy en playback video’s.

Musical.ly is een social media platform waar men 15-seconden video’s maakt, deelt en ontdekt. Vooral Playback-, dans- en sketchvideo’s waren populair op Musical.ly. De app had ruim 130 miljoen wereldwijde gebruikers.

Tijdens mijn jaar in dienst bij Onlane heb ik samengewerkt met diverse merken zoals Disney en The Voice Of Holland, Footlocker, IMAX. Wij werden ondersteund op het gebied van contact strategie en sponsoren, zo wisten wij als adverteerders op een effectieve en positieve manier online merken onder de aandacht te brengen. Ik heb hier op jonge leeftijd veel mogen werken met mensen uit de creatieve wereld. Als ik hier achteraf op terugkijk heeft dit zeker mijn studiekeuze beïnvloed. Het heeft mij kennis laten maken met de creatieve media wereld en het maken van content. Hier heb ik ook mijn eerste ervaringen opgedaan over contact met professionele opdrachtgevers en het bedenken van creatieve concepten voor mijn video’s.


You may also like

Back to Top