Toy Story
Rol - Product design, houtbewerking
Een ontdekkingstocht naar het maken van speelgoed van hout. Tijdens mijn internationale minor heb ik aan mij eerste houtbewerking project gewerkt.​​​​​​​
Doel 
Het doel van dit project was om speelgoed te maken. De enige eis is dat het van hout moet zijn. Dit was voor mij de eerste keer handen uit de mouwen steken voor houtbewerking, maar hopelijk niet de laatste keer. Het maken van een product zoals speelgoed vereist een oog voor detail. Product schetsen, afmetingen maken, materiaal inschattingen maken zijn nieuwe stappen die ik heb gezet.
Proces 
Dit project heb ik uitgevoerd tijdens mijn periode bij de international school of design in Keulen. Mijn proces begint met inspiratie. Wat voor speelgoed is er? Waar ben ik mee opgegroeid? Waar spelen mensen nu mee? Speelgoed is al snel iets wat wordt gekoppeld aan kinderen maar waarom zouden volwassenen er geen plezier mee kunnen hebben? Na het verzamelen van diverse soorten, maten, vormen, gedaantes van speelgoed ben ik aan de slag gegaan met idee schetsen.

Maken
Ik heb voor mijzelf een aantal richtlijnen opgeschreven waar ik mijn speelgoed aan wil laten voldoen. Interactie, connectie en interpretatie. Vanuit 10 eigen gemaakte idee schetsen naar 3, naar 1 concept. Kennis maken met machines, gereedschap, materialen. Het was een ontdekkingstocht op zich. Vanuit een massief blok lindenboom heb ik de silhoute voor de octopus gekervd. Na het maken van diverse tentakels kwam de octopus tot leven.
Resultaat
Een lindenboom octopus. Speelgoed waarin de zee terugkomt in een stuk hout. Door de magneten in de tentakels kan je octopus van de dromen maken, 1 meter lange tentakels? Niks is te gek.